CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, January 21, 2008

Strike One!!!! Yeehaa

Yesterday i celebrated my 23rd birthday. Hmmm...dah tua dah aku. Huhu. For those yang wish me Happy Birthday, i want to say thank you. At least you guys remember me. Hehe. I feel appreciated. *grin*

Semalam jugak aku ikut kakak ipar aku pergi memancing. Actually, dia dah gian nak memancing after asyik ikut my second brother pergi memancing. Now after my brother dah balik Adelaide, so die ajak aku lah pulak. Hehe (perasan je nie). aku pergi memancing dekat area Cheras Damai. Kalau suruh aku tunjukkan tempat tue, confirm aku tak tau. Bukan ape, jalan nak masuk die punye lah berpusing. Yang aku perasan jalan masuk die ikut jalan masuk ke Taman Connought, yang dekat area Plaza Pheonix tue. Actually, kakak ipar aku pun tak tau jugak tempat tue. But die dah call cousin aku untuk tunjukkan jalan.

Aku bertolak dari rumah dalam pukl 4:30 petang, sampai dekat kolam memancing tue around 5:30. Dah nama pun kolam memancing, so mestilah kene bayarkan. Dekat kolam memancing nie die kire terus 4 jam. So kalau nak gune kene bayar RM24 for 4 hours per fishing rod. But cousin aku cakap, kalau kite gune less then 4 hours, they will return back the extra money. Kirenyer tak rugilah kalau bayar RM24 pun....sebab nanti die pulangkan balik dsuit kalau kiter memancing tak sampai 4 jam.

Pada mulanya aku tak nak memancing, caused kene bayarkan. Aku malas la. After 1 hour dekat situ, kakak ipar aklu berjaya tangkap ikan talapia. Aku tengok time tue dah panas bontot jugak nak memancing. Nasib baik abang aku cakap kalau nak memancing pasang lah joran (memang aku bawak, cume tak pasang sebab kene bayar. Takut die kira) Abang aku nak bayarkan. Aku pun ape lagi, sepantas kilat memasang joran aku tue. heheheh.

After dah siap, aku pun memancing lah. Guna umpan dedak yang kawan cousin aku dah bancuhkan. Mata kail pulak guna mata kail jenis bomb. Bukan bomb atom ek, but name je mata kail jenis bomb. Huhu. Jangan tanya aku mane die dapat nama tue. Tunggu punya tunggu, baru dapat seekor ikan talapia. Itupun bukan aku yang naikkan. Cousin aku yang naikkan, (guna joran aku lah) sebab aku sebok menjaga joran die. Rasa macam nak give up jugak. But tepat jam 8:30, aku tengah berborak dengan kakak ipar aku bile aku dengar bunyi air berkocak dekat tengah kolam. Aku pun pusing lah pandang joran aku. Aku tengok, joran aku dah senget nak jatuh dalam air. Rupenyer, bunyi air berkocak tue sebab ikan menyambar umpan aku. Nasib baik kawan cousin aku ade dekat dengan joran tue untuk grab and reel in the fish. Kalau tak, alamat jatuh ke dalam kolam lah joran aku tue. Huhu. Aku pun dapat reel jugak. But time ikan dah hampir sampai ke tebing la. Memang seronok rasa ikan tue melawan untuk lepaskan diri and rasa kekuatan ikan tue. Bile dah naik, cousin aku cakap nama ikan nie Rohu, seberat 1.65kg. Bangga aku...heheheheh

Ikan yang aku tangkap

Ariff, sebok nak ambik gambar jugak

Hasil tangkapan - 2 ekor rohu, 1 ekor ketutu, 2 ekor talapia, 2 ekor pachu (anak die)


Seekor lagi Rohu tue kakak ipar aku yang tangkap. Berat jugak, 1.7kg. kakak ipar aku cakap, next week nak pergi lagi. Hehehe. Jackson, if you are reading this, lets go fishing!!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Hmmmm... Pelik2 beno nama2 ikan tuh yerk

Anonymous said...

wahahhahaahha...taniahnye dpt ikan!!!!tgk muke ko tuh///muke bangga siooytyyyy~
(aku baca blog ko nih!)

ymy_mike said...

memang bangga pun...hahahah
mauahahahahahahahaha